Grupa Polska Stal: zwiększyliśmy sprzedaż o jedną piątą!

Rok 2014 był dobry dla naszej firmy i generalnie dla branży. Ten rok powinien przynieść większe zapotrzebowanie na stal, ale uzyskanie wzrostu cen będzie trudne – mówi Marek Żołubowski, prezes Grupy Polska Stal.

Jakim wynikiem finansowym Grupa zakończyła 2014 rok?

– Rok 2014 był dla Grupy Polska Stal bardzo dobrym okresem w jej rozwoju. W ciągu 12 miesięcy minionego roku sprzedaliśmy ponad 570 tys. ton wyrobów hutniczych, czyli o 21 proc. więcej niż w poprzednim roku, a przychody spółki przekroczyły 1,2 mld złotych.

Które oczekiwania z początku roku 2014 się sprawdziły, jakie działania okazały się najważniejsze?

– Rok 2014 był generalnie bardzo dobrym rokiem także dla branży. Zwiększone zapotrzebowanie rynku na wyroby hutnicze pozwoliło zarówno hutom, jak
i dystrybutorom stali na zwiększenie produkcji i sprzedaży. Ceny zmieniały się w niewielkim przedziale, generalnie obniżały się, choć liczyliśmy na ich wzrost przynajmniej od półrocza.

Najważniejszą sprawą w zeszłym roku dla Grupy było utrzymanie stosunkowo niskich stanów magazynowych, bez zakupów spekulacyjnych. Dzięki temu przeceny stanów magazynowych, wraz z kolejnymi obniżkami cen, nie były tak bolesne. To z pewnością przyczyniło się uzyskania dobrych wyników przez całą Grupę.

Co się może zdarzyć na rynku w 2015 roku?

– Rok 2015 powinien przynieść dalsze zwiększenie zapotrzebowania na stal. Trudniejsza będzie realizacja wzrostu cen, ze względu na wyraźnie niższe ceny rudy, niższe ceny części nośników energii, większą konkurencję ze strony stali napływającej do Europy ze Wschodu i Chin. Wierzę jednak, że uda nam się utrzymać sprzedaż i obroty na wysokim poziomie.

Planujecie jakieś inwestycje, nowe kierunki rozwoju?

– Prowadzimy wnikliwe analizy dotyczące możliwości inwestycyjnych grupy zarówno w obszarach produkcyjnych jak i wspólnych działań spółek akcjonariuszy. Przyjęliśmy strategię, że nie będziemy poważnych zmian dokonywać gwałtownie. Każda tego typu zmiana musi być dobrze przemyślana i przygotowana tak, aby firma była w stanie utrzymać swoją dotychczasową wiarygodność i pozycję na rynku.

 

Piotr Myszor, www.wnp.pl


Na naszej witrynie stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".